Czwartek, 18 Kwietnia 2024  Imieniny: Boguslawy, Apoloniusza WERSJA DLA SŁABOWIDZĄCYCHKONTRAST

Aktualności

• Wrocław w pigułce czyli Klub Seniora z Miotka na wycieczce

„Wrocław w pigułce” pod takim właśnie hasłem została zorganizowana dla seniorów jednodniowa wycieczka do Wrocławia , stolicy Dolnego Śląska, miasta o bogatej przeszłości i kulturze. Wyjazd udał się wyśmienicie!  Seniorzy wrócili z niesamowitymi wrażeniami.
    Na miejsce przyjechaliśmy o czasie, a Wrocław przywitał nas słoneczną pogodą, odpowiednią do zwiedzania. Pierwszym punktem wycieczki było obejrzenie Panoramy Racławickiej, dzieła ukazującego wojska polskie i rosyjskie podczas bitwy pod Racławicami. Dzieło stworzone przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka w latach 1893-1894 wywarło na wszystkich olbrzymie wrażenie. Naszą uwagę zwróciły przedmioty leżące pod płótnem, które były idealnie dopasowane do kompozycji obrazu. Podziwiając dzieło, mieliśmy możliwość słuchania komentarza opisującego ukazaną bitwę. Dźwięk stanowił niezwykłe uzupełnienie wrażeń.
    Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem miejskim, panem Patrykiem, który przez dwie godziny pokazał nam to, co na starym wrocławskim mieście najpiękniejsze i najciekawsze, m. in. Uniwersytet Wrocławski, Jatki, Rynek, Ratusz, dwie małe kamieniczki Jaś i Małgosia i wiele innych równie interesujących miejsc. Fontanna, znajdująca się na Rynku, również przykuła naszą uwagę. Ciekawą atrakcją było poszukiwanie wrocławskich krasnali, których jest około trzysta.
    Po krótkim odpoczynku i wypiciu przepysznej kawy w jednej z kawiarenek na Rynku, autokarem udaliśmy się w kierunku wieżowca Sky Tower. Szybkobieżną windą wjechaliśmy w kilka sekund na platformę widokową, znajdującą się na 49 piętrze tegoż budynku. Widok z tarasu zapierał dech w piersiach.
    W drodze do Przystani Kardynalskiej przeszliśmy się pięknym mostem zakochanych, którzy wierząc, że ich miłość nigdy się nie skończy przypinają do mostu kłódki ze swoimi inicjałami, i o godz.14.30. popłynęliśmy w półgodzinny rejs statkiem „Wiktoria” po Odrze, w kierunku ZOO. Nasz Przewodnik był cały czas z nami , tak że na bieżąco wiedzieliśmy co ciekawego mijamy, pod jakim mostem przepływamy (wszystkich mostów i kładek jest  tu ponad 200- najwięcej w Polsce). Odwiedziliśmy wrocławskie ZOO oraz unikatowy na skalę światową kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu – afrykarium.
    Po szybkiej regeneracji sił wyruszyliśmy do Parku Szczytnickiego, w którym zobaczyliśmy z zewnątrz Halę Stulecia oraz zabytkową pergolę. I jeszcze ostatnia atrakcja tego dnia - multimedialny pokaz fontann w tym Parku. Woda wystrzeliwana jest na wysokość około 40 m. Na ekranie wodnym o powierzchni ponad 700m2 oglądaliśmy artystyczne animacje wzbogacone dźwiękami wody i muzyki oraz światłami laserowymi.
    Około godz. 18.30. pożegnaliśmy się z naszym przewodnikiem i mocno już zmęczeni, ale pełni wrażeń wyjechaliśmy z Wrocławia. Późnym wieczorem szczęśliwie wróciliśmy do swoich domów.
    Jest jeszcze wiele miejsc, których nie udało nam się zobaczyć czy doświadczyć podczas tej wizyty, ale przecież jedna pigułka to tylko namiastka całej kuracji.

Mirosława Potempa

Spotkania seniorów z okolic Miotka, Kuczowa, Mokrusa i Zielonej odbywają się co dwa tygodnie, we wtorkowe popołudnia o godz. 15.00. w Zespole Szkół i Przedszkola w Kaletach Miotku. Pierwsze spotkanie po wakacyjnej przerwie 13 września, następne 27 września. Serdecznie zapraszamy!